Az Első Világháborút követően a Műszaki alakulatoknál rendszeresítették. „M” besorolást nem kapott. Hivatalos megnevezése Rövidszárú Legénységi Csizma, de a katonák köréiben az „Utász” Csizma elnevezés terjedt el. Robusztus felépítés jellemezi, a talp másfél talpas, faszegelt, csavarozott, az orr spitzvassal a sarok vaspatkóval védett, a hátsó varrást „virstli” erősíti. A stabil viselést bokaszíj biztosítja. A bakancs talpszeg a kerékpáros, hidász, gépkocsizó alakulatoknál nem volt engedélyezve.
 
 

.

 

 

 

M.kir. Rövidszárú Legénységi Csizma

/rekonstrukció/

A rekonstruált csizma anyaga: a felsőrész 2,5-3 mm vastag húsoldallal kifelé fordított, növényi cserzésű vixos marhabőr,utolag zsírozva. Az alkatrészek /kéreg, kapli, stb./ 2-2,5 mm vastag növényi cserzésű marha hasszél, a talp és sarok 5,5 mm vastag növényi cserzésű marha talpkrupon.

ALAPÁR:
Másfél talpas,szegesrámás, faszeges,bokaszíjjas csizma.

 

39-43 méretig:
44-47 méretig:

A bokaszíj alaptartozék.


 
 
A lábbelik teljesen króm mentes, hagyományos növényi cserzésű bőrökből készülnek!
 
A csizmák a barna talpszélfestés kivételével natúr szinben, felület kezelés nélkül készülnek és kerülnek kiszállításra.
Ezért ezeket használatba vétel elött barnítani, valamint zsírozni kell.
Az így kezelt, valamint gumi sarok és talpvédelemmel ellátott bakancsok mindennapos utcai viselésre alkalmasak.
 
 
 
         
   
   
         
 
 
M.kir. Legénységi Rövidszárú Csizma teljes felszereltség.